Μία “Αργία” που εκθέτει τον τιμωρούντα και όχι τον τιμωρούμενον!
Δ. Κ. Αναγνώστου, Θεολόγος
Η τρίμηνη Αργία στον π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο είναι “τιμωρία” όχι από, αλλά γιά τον Μητροπολίτη. Και εξηγούμεθα: Όλοι γνωρίζουμε ότι ο Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος επιτελεί σημαντικό έργο, είναι παραδοσιακός κλπ κλπ. Όμως, τώρα, όλο του το έργο και όλη του η παραδοσιακότητα στιγματίζονται, για να μην πω ακυρώνονται, από αυτή την απόφασή του. Διότι τον εμφανίζει και τον αποκαλύπτει ως άνθρωπο που υστερεί στο θέμα της δικαιοσύνης, της ελευθερίας και της δυνάμεως. Υστερεί και αποδεικνύεται έμφοβος, δειλιών και προτιμών την δόξαν των ανθρώπων από την δόξαν του Θεού. Όλοι γνωρίζαμε ότι, ατυχώς, υπερτερούσε σε αυτόν ο πατριωτισμός από την Θεοσέβεια. Τώρα επιβεβαιώθηκε ότι και ο πατριωτισμός του δεν είναι, έστω αυτός, ασυμβίβαστος. Ο νοών, νοείτω!
Τέλος, όπως πάλι έχουμε επισημάνει, φαίνεται ότι από το Φανάρι έχουν τον τρόπο να τον πιέζουν και να απαιτούν από αυτόν πράγματα. Ίσως φοβάται ότι, αν δεν τους ικανοποιήσει, δεν θα ευοδωθεί η μεγάλη επιθυμία του για αγιοκατάταξη του Γέροντος Γερβασίου Π. (+), την οποία “καθυστερεί” το Φανάρι. Κρίμα, όχι για τον π. Αναστάσιο, αλλά για τον Μητροπολίτη.
Ξεχνάει ότι ευσέβεια και διωγμός πάνε μαζί και το δεύτερο πιστοποιεί την αυθεντικότητα του πρώτου. Προφανώς ήρθε σε δύσκολη θέση όταν κληρικός της επαρχίας του επεσήμανε πώς έχει η αλήθεια, όσον αφορά τη στάση του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως στο Ουκρανικό. Όμως, φίλος Πλάτων, φιλτάτη η αλήθεια! Ευσεβής και να (κατά)διώκει την αλήθεια δεν γίνεται. Ευσεβής και να αποφεύγει τον διωγμό συμβιβαζόμενος, επίσης. Αν υπάρχουν κάποια “ελαφρυντικά” για τον Μητροπολίτη, αυτά, ίσως, θα μπορούσαν να διαπιστωθούν στα κείμενα της διαδικασίας επιβολής της ποινής, αφ’ ενός, και την απολογία του τιμωρηθέντος, αφ’ ετέρου. Υπάρχουν; Θα δημοσιευθούν; Όλα στο φως! Και το Φανάρι!….