web analytics
ΕπικαιροΠολιτισμος

Ἕλλην Τρῶας ὁ αὐτοκράτωρ Ἰουστινιανός. Ἀπὸ τοὺς Δάρδανους στοὺς Τάρταρους/Τάταρους…..

Ἕλλην Τρῶας ὁ αὐτοκράτωρ Ἰουστινιανός. Ἀπὸ τοὺς Δάρδανους στοὺς Τάρταρους/Τάταρους…..

11 χιλιόμετρα ἔξω ἀπὸ τὴν Πρίστινα [Προάστια; Ἔχω εἰδεὶ ἀναφορὰ ὅτι εἶναι Ἑλληνικὴ παλαιότερα, δὲν θυμᾶμαι πὼς τὴν ἀναφέρει, ἂν κάποιος γνωρίζει στὰ σχόλια] στὴν ἀρχαία πόλη Οὐλίπια [παραφθορά του Ὀλυμπία;] στὸ Κοσσφοπέδιον [ἑλληνικὸν ἐπίσης ὄνομα] ἀνεύρεθηκε ἐπιγραφὴ πρὸς τιμήν του Ἰουστιανιανοῦ & τῆς Θεοδῶρας ποὺ ἀναφέρει μὲ καμάρι δηλωτικὰ ὅτι ὁ Ἰουστινιανὸς εἶναι Δάρδανος. Προφανῶς τὸ ἐπέλεξε ὁ ἴδιος ὑπερήφανος καὶ ἔχων τὸν ζῆλον νὰ δηλώνει τὴν καταγωγήν του…..

Πάγια ἀρχὴ τῶν Ἀρχαιολόγων νὰ ἀποκόπτουν ὄ τιδήποτε μὲ τὸν Ἑλληνισμὸν ἐσκεμμένα ἢ καὶ ἐπειδὴ ἐκνευρίζονται ἢ καὶ ἀποροῦν μὰ ὅλα Ἑλληνικά;

Ὁ Δάρδανος ἦταν βασιλεύς της Σαμοθράκης, μετὰ ἀπὸ κατακλυσμὸν ποὺ ἔμεινε στὴν Ἱστορία μὲ τὸ ὄνομα τοῦ ἤτοι Κατακλυσμός του Δάρδανου, μεταφέρθηκε στὴν Μικρὰ Ἀσία ποὺ ἔκτισε τὴν Τροία πρὸς τιμὴν τοῦ ἐγγονοῦ τοῦ Τρῶα. Παλαιότερα οἱ βασιλεῖς [ὅπως στὴν Κρήτη ἀσποῦμε] ἐπέλεγαν κέντρον τοῦ βασιλείου τους σὲ νησιώτικη ἀπομόνωση ἕνεκα τῆς φυσικῆς ἀμυντικῆς διάταξης, ὥστε νὰ μὴν αἰφνιδιάζονται ἀπὸ χερσαῖες καταδρομικὲς ἐπιδρομὲς & συνάμα πέριξ φύλαγαν φρουροὶ καὶ πολεμικὰ πλοῖα φρουροί.

Ἐπειδὴ ἔκτοτε ἤλεγχε τὰ Στενὰ πρὸς τὸν Ἑλλήσποντον [Ἕλλης/Ελλήνων Πόντος/Θάλασσα] ὀνομάστηκαν πρὸς τιμήν του ἢ καὶ ἀπὸ τὸν ἴδιον δικτατορικῶς Δαρδανέλια, ὅπως ἀσποῦμε οἱ σύγχρονοι ὀνομάζουν μία περιοχὴν ἢ ἕναν ποταμὸν & λίμνην μὲ τὸ ὄνομα τῆς βασίλισσας τῆς Ἀγγλίας.

Δεδομένου τοῦ ἰδιώματος στὲς ἑλληνικὲς λέξεις & ὀνόματα νὰ σμίγονται δύο λέξεις & νὰ ἀφαιροῦνται ἢ ἄλλοτε ἀλλάζουν τινὰ φωνήεντα, ἡ λέξη Δάρδανος ὑπονοεῖ σύνθεση τῶν λέξεων δάρα/δάρας/δέρω [ἐπειδὴ ἐπεβαλλε φόρους πρὸς καὶ ἀπὸ πλεύσης εἰς τὴν θάλασσαν Μαρμαρᾶ & δανὸς ἤτοι δαναός [φυλὴ & σκορόχρωμος, μούζουρος, μελαχροινός, κεφετὴς στὸ χρῶμα προσώπου καὶ σώματος] ἤτοι Δαραδανὸς ἢ Δεροδαναός.

Μετά την Ἄλωτη τῆς Τροῖας οἱ Ἕλληνες Τρῶες προσέφυγαν σὲ Γηραιὰ Ἀλβιῶνα [σύμπλεγμα νήσων Ἡ.Β.], Ἰταλία [ἀκόλουθοι Αἰνεία], Γαλλία πρὸς τιμὴν τοῦ πρίγκηπα Ἀλέξανδρου Πάρη/Πάρις ἡ πρωτεύουσα Παρίσι/Paris, τὸ πρῶτον του ὄνομα εἶναι Ἀλέξανδρος καὶ ἀναγράφεται μεταξὺ ἄλλων σὲ σφηνοειδῆ γραφή των Χαλδαίων ποὺ εὑρίσκεται εἰς τὰς Λόνδρας], Βαλκάνια, Ρωσσία, Καύκασος.

Γνωρίζουμε τὸ γλωσσικὸν ἰδίωμα σὲ πολλὲς Γλῶσσες, ἀκόμη & στὰ Ἑλληνικὰ τὸ γράμμα D [Ντὶ] & Ταὺ νὰ γίνεται Δέλτα καὶ ἀντίστροφα. Ὥστε τὸ Δάρδανος νὰ γίνεται Ντάρντανος & Τάρταρος ἢ καὶ μὲ συνδυασμὸν Δάνταρος, Δάρταρος, Ντάρταρος, ὥστε ἐμφανέστατα νὰ φαίνεται ἡ σύνδεση παραφθορᾶς ἀπὸ Δάρδανος σὲ Τάρταρος ἢ Τάταρος ἤτοι οἱ Τάρταροι ἢ Τάταροι [Τατάροι] εἶναι Δάρδανοι πρόσφυγες ἀπὸ τὴν Τροία & πέριξ ἐντεῦθεν & ἐντεῦθεν των Δαρδανελίων.

Ἡ ἀνεύρεση τῶν στοιχείων διὰ τὸν Ἰουστινιανὸν σὲ πόλη μὲ τὸ ὄνομα Ταυρένιον ἐνισχύει τὴν Θεωρία, καθότι πέρα ἀπὸ τὰ Δαρδανέλια εἰς τὸν Βόσπορον ὅταν ἡ θάλασσα ἦταν σὲ κατώτερη στάθμη εἰς τὰ προϊστορικὰ ἔτη περνοῦσαν τὰ μικρασιάτικα βουβάλια ἀπὸ καὶ πρὸς τὰ Βαλκάνια. Ἤτοι βοὸς πορεία = Βόσπορον. Σὲ περιήγηση μου σὲ βουλγάρια μουσεῖα, διαπίστωσα ὅτι τὰ Ἑλληνικὰ ἐκεῖ βασίλεια εἶχαν ὡς σήματα τους στὰ κέρματα & ἀλλου μορφὲς βοῶν, ἀκριβῶς ἐπειδὴ ἐκεῖ σταματοῦσαν στὲς ἐποχιακὲς μετακινήσεις τους τὰ βουβάλια.

Ἡ λέξη Βουλγαρία ἐμπεριέχει τὴν λέξη βοῦς + γῆ καὶ συνάμα ὡς Βουρκαρία ὅπως καλεῖται στὰ Ἑλληνοκυπριακὰ ἐμπεριέχει τὴν λέξη βοῦρκος ποὺ ἔχει σχέση μὲ τὰ βουβαλοειδὴ καθότι μὲ τὰ πέλματα καὶ τὸ βάρος τους δημιουργοῦν στὰ ἕλη βούρκους. Ἀπὸ ὀνόματα ὅπως αὐτὰ πῆραν τὰ ὀνόματα τοὺς περιοχές, χῶρες καὶ ἡγέτες ποὺ ἀργότερα «χρεώνεται» σὲ αὐτοὺς τὸ ὄνομα μία χώρα καὶ ὄχι ὅτι ὁ ἡγέτης ἔλαβε ὄνομα ποὺ ἔχει σχέση μὲ τὴν περιοχὴ & ἐπειδὴ κάποιες ἀπὸ αὐτὲς τὲς χῶρες ἔχασαν τὴν ἐπαφή τους μὲ τὴν Ἑλλάδα καὶ τὴν Ἑλληνικὴ Γλῶσσα κόπηκαν ἀπότομα οἱ σχέσεις Γλωσσικῆς Ἰχνηλάτισης ἐνῶ σὲ ἄλλες περιπτώσεις οἱ Ἀρχαιολόγοι τὸ γνωρίζουν καὶ σωπαίνουν!

Ὅπως ἀσποῦμε ἡ Ἀρμενία ἀπὸ τὸν Ἄρμενον & αὐτὸς ἀπὸ τὸ ρῆμα ἀρμενίζω [ταξειδεύω διὰ θαλάσσης] ποὺ δὲν εἶναι ἐμφανὲς πλέον στοὺς Ἀρμένιους. Ἀλλὰ & ἀντίστροφα, ἀσποῦμε ἡ Ἀντιόχεια ἀπὸ τὸν Ἀντίοχον, ἡ Ἀλεξάνδρεια ἀπὸ τὸν Ἀλέξανδρον, ἡ Περσία ἀπὸ τὸν Περσέα ἢ ὁ Περσέας ἀπὸ τὴν Περσία;….. κ.ο.κ…..
Ὑπάρχουν τοὐλάχιστον 4 πόλεις μὲ τὸ ὄνομα Ταῦρος στὴν κατεχόμενη Μικρὰ Ἀσία καὶ μία στὴν κατεχόμενη Καρπασίας Κύπρου. Στὴν Καππαδοκία ἔμεινε εἰδωλολατρικὸ κατάλοιπο στὲς Ἑλληνίδες Χριστιανὲς νὰ χορεύουν μὲ παραδοσιακὲς στολὲς καὶ μὲ κράνος μὲ κέρατα ταύρου στὴν κεφαλή, μέχρι τὴν Μικρασιατικὴ Καταστροφή. Δίπλα ἀπὸ τὸ χωρίον Ταῦρος τῆς κατεχόμενης Καρπασίας τὸ χωρίον Βοκολίδα ἐπειδὴ διατηροῦσαν ἀγέλες μὲ βοῦες [ἀγελάδες, κατσέλλες] ὁποὺ βοκόλος = βοὸς ποιμένας.

Ἡ ἀρχαιολογικὴ σκαπάνη δίχως τὴν Γλωσσολογικὴ καὶ κατ’ ἐπέκτασιν Γλωσσολογικὴ μὲ ἐπίκουρη τὴν Ἱστορικὴ Σκαπάνη εἶναι μονόφθαλμη & πολλὲς φορὲς ἐντελῶς ἀόφθαλμη!…..

Γνωρίζουμε ὅτι σέκτες θέλουν νὰ διαιροῦν καὶ βασιλεύουν παντοῦ καὶ αὐτὸν τὸ κάνουν & στὴν Ἀρχαιολογία, Γλωσσολογία & Ἱστορία γιὰ νὰ ὁδηγοῦν τὲς μᾶζες σὲ πλάνη, ψεῦδος, ἀποπλάνηση, ἐξαπάτηση, μυθοπλασία, παραμυθοπλασία καὶ ψευδεῖς συμπεράσματα, μὴν τοὺς ἐμπιστεύεστε…. Τὰ ἴδια πράττουν καὶ στὴν Φυσικὴ καὶ Ἀστροφυσικὴ & σὲ ἄλλες Ἐπιστῆμες ἐσκεμμένως….

Ἡ ὄψη του Ἰουστινιανοῦ φαίνεται δαναϊκὴ ἤτοι εἶναι μούζουρος καὶ κατὰ πᾶσαν πιθανότητα ἕναν χαρακτηριστικὸν ποὺ ἔθρεψε τὸν ἔρωταν τοῦ πρὸς τὴν αὐτοκράτειραν Θεοδώραν ἦταν ὅτι ἴσως καὶ αὐτὴ ἦταν δαρδανικὴς καταγωγῆς ἐξοῦ καὶ στὴν ἀνασκαφὴ σημειώνονται ἀμφότεροι.

Ὅπως βλέπετε, στὲς ἀνασκαφὲς πάντοτε τηρεῖται λακωνικὴ γλῶσσα γιὰ νὰ γνωρίζουμε ὀλιγότερα καὶ ἁπλῶς τὸ ἀνακοινώνουν μὲ κατεύθυνση ποὺ θέλουν ὅπως θέλουν, τὰ ἴδια ἰσχύουν καὶ στὶς ἀνασκαφὲς Φυσικῆς & Ἀστροφυσικῆς. Πᾶρτε ἐπίσης γιὰ παράδειγμα τὰ σκάνδαλα καὶ τὶς ἀμφιλογίες ἀπὸ τὸν λόφον Κάστα στὴν Ἀμφίπολη! Διερωτειθεῖτε γιατί τὸν λένε κάστα ποὺ εἶναι μία λέξη λατινικὴ ἀλλὰ μὲ ἑλληνικὴ ἐτυμολογία ἀπὸ τὸ κατεστημένον. Διατὶ καλεῖται κάστα; Ἡ κάστα εἶναι ἡ δυναστεία, ἡ κληρονομία, ἡ συνέχεια μίας οἰκογένειας, βασιλείας, πορείας….. Λοιπόν, διὰ ποῖα κάστα ράτσα ἀναφέρεται ἀπὸ τοὺς παλαιότερους ὁ λόφος μὲ αὐτὸν τὸ ὄνομα;

Σὲ χιλιάδες περιπτώσεις τὰ τοπωνύμια κρύβουν μεγάλες Ἱστορίες κρυμμένες ἢ γνωστὲς καὶ σὲ κάθε περίπτωση κάθε τοπωνύμιον ἔχει τὴν ἰδική του Ἱστορία ἐφονοματίσεως…

Οἱ Ἰουστινιανὸς & Θεοδώρα ἦσαν μεγάλοι εὐεργέτης του Ἑλληνοβυζαντίου ἀλλὰ Μονοφυσίτες. Ὅταν ἡ Θεοδώρα ζήτησε ἀπὸ Ἅγιον Ἀσκητὴν ποὺ κατοικοῦσε εἰς τὴν ἔρημον Αἰγύπτου ποὺ ἐπισκέφηκε τὴν Συνιστούπολιν [Κωνσταντινούπολιν] κατ’ ἐκκάλεσιν τοῦ Ἰουστινιανοῦ, νὰ εὐλογήσει τὴν κοιλία της νὰ τεκνοποιήσει αὐτὸς ἀρνήθηκε σιωπηλά. Ὅπως ἀναγράφεται, γνώριζε ὁ Γέροντας ὅτι θὰ γεννοῦσαν κακοῦργον υἱόν, δεδομένου καὶ τοῦ ἔκλυτου βίου τῆς Θεοδῶρας πρὶν ὑπανδρευθεῖ. Ἡ Θεοδώρα μὲ ταπείνωση & λύπη ἀποδέχθηκε εὐλαβῶς τὴν ἄρνηση τοῦ Ὀρθόδοξου Χριστιανοῦ [ἡ Ἱστορία αὐτὴ ἀναγράφεται στὸ Γεροντικὸν τῆς Ἐρήμου].

Παράλειψα νὰ ἀναφέρω ὅτι οἱ Ἕλληνες ποὺ ἔγιναν Χριστιανοὶ Ὀρθόδοξοι δὲν λησμόνησαν τὴν ἑλληνικὴ καταγωγή τους ἀκόμη καὶ σὲ περιόδους πλήρης ἀμορφωσιᾶς. Αὐτὸ ἰσχύει ὀλιγότερον σὲ περιπτώσεις ποὺ ἀσπάστηκαν τὴν ἰουδαϊκὴ θρησκεία & ἐλάχιστα τὶς βόρρειες θρησκεῖες καὶ χριστιανικὲς αἱρέσεις. Τόσον στὴν Εὐρώπη ὅσον καὶ ὅσοι ἔγιναν Μωαμεθανοί τους ἐπιβλήθηκε εὐνουχισμὸς ἐθνικῆς & φυλετικῆς καταγωγῆς, ὥστε κάποιοι νὰ νομίζουν ὅτι γεννήθηκαν τὸν 7ον μ.Χ. αἰῶνα ὡς ἔθνος καὶ φυλὲς ἢ ἄλλον μ.Χ. αἰῶνα τοῦ Μεσαίωνα. Αὐτὴ ἦταν μία παγιωμένη αἰσχρὴ Πωλειτικὴ διὰ νὰ μὴν κάνει τοὺς Ἕλληνες νὰ ἀναζητήσουν τὲς ρίζες τους καὶ νὰ ἔχουν συμπάθεια πρὸς τοὺς συνειδητοποιημένους Ἕλληνες ποὺ εἶναι Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί. Μία πλάγια ἀλλὰ ἔντονη πρακτική του διαίρει & βασίλευ διὰ τῆς Ἱστορικῆς Πνευματικῆς Λοβοτομῆς! Ἐὰν αὐτοὺς τοὺς ἑνώσετε τότε ἡ Ἑλλάδα ὡς Ἕλληνες σὲ γονίδια καθαρῶν φυλῶν εἶναι ἴσως τὸ μεγαλύτερον ἔθνος ἐπὶ γῆς καὶ ὅμως ὁ ὕπνος διὰ τῶν δόλιων ὕπουλων Πωλειτικῶν Ἀντιέλληνων ἀνὰ τὴν ὑφήλιον καὶ τῶν προδοτῶν, «καλὰ» κρατεῖ! Οἱ Ἰλλύριοι εἶναι γένη ξανθὰ ποὺ κατὰ ἥμισυ ποσοστὸν ἔχουν καταγωγὴ ἀπὸ πρόσφυγες Τρῶες & ἄλλες ἑλληνικὲς φυλὲς ποὺ μετεγκαταστάθηκαν στὲς περιοχὲς Ἰλλυρίων πολὺ πρίν, ὥστε νὰ θεωροῦνται ἐκ τῶν Ἑλλήνων μὴ Ἕλληνες ἢ νὰ τοὺς ὀνομάζουν μὲ τὰ τοπικά τους ὀνόματα, ὅπως συνέβαινε μὲ τοὺς Ἕλληνες Πελασγοὺς Φιλισταίους [Παλαιστήνιους, Ἰουδαίους ἢ καὶ κάτοικους Παλαιστίνης μὲ ἀναρίθμητες Ἑλληνικὲς Φυλές, τοὺς Πέρσες, τοῦ Μῆδες/Τουρκμένους & ἄλλους Καυκάσιους ἕως τοὺς Ἰνδοὺς ποὺ ἐρευνητὲς ἐξ’ Ἰνδίας το παραδέχονται, τοὺς Ἱσπανούς, Ρωμαίους, Ἐτρούσκους καὶ πάσης Εὐρώπης]….. Συγκρίνετε σὲ πόσες διαφορετικὲς περιοχὲς & κατευθύνσεις προσέφυγαν οἱ πρόσφυγες Πόντιοι μετὰ τὴν Ποντιακὴ Γενοκτονία ἀπὸ τοὺς Τούρκους. Ρωσσία, Καύκασον, ὀλιγότεροι σὲ Βαλκάνια καὶ δὴ ὅπου ὑπῆρχε ἔυφορον ἔδαφος ἀγαθῆς ὑποδοχῆς των, ὁμοίως ἔγινε τότες μὲ τοὺς πρόσφυγες Τρῶες.

Πρέπει νὰ ἔχουμε ὑπόψιν ὅτι ἐὰν ὁ Κατακλυσμὸς τοῦ Δάρδανου συνδυάστηκε μὲ σεισμούς, τότε ἕναν μέρος της Σαμοθράκης καταποντίστηκε ἢ καὶ ὅτι ὅταν ὁ Βοόσπορος ἦταν ἀκόμη ἀβούλεικατος καὶ περνοῦσαν βουβάλοι καὶ ἄλλα βοοειδῆ ἀπ’ ἐκεῖ ἦταν πρὶν ἀπὸ αὐτὸν τὸν Κατακλυσμόν. Μέχρι στιγμῆς τὸ βάθος στὸ σημεῖον του Βοοσπόρου εἶναι τὸ πιὸ ρηχὸ τῆς Θάλασσας Ἄνω & Κάτω Στενῶν του Ἐλλήσποντου. Ἡ Ὑποθαλάσσια Ἀρχαιολογικὴ Σκαπάνη στὴν Σαμοθράκη & πέριξ μπορεῖ νὰ φέρει σημαντικὰ τεκμήρια.

Ἐν κατακλεῖδι, θυμήθηκα ὅτι εἶδα μία ἰταλικὴ ὀδοντόκρεμα ποὺ ἀνάγραφε στὸ σωληνάριον antitartaro, ἀντιλήφθηκα ὅτι ἔχει σχέση μὲ τὸν Ἑλληνικὸν Τάρταρον ποὺ εὑρίσκεται ὡς περιοχὴ εἰς τὰ βάθη τῆς Γῆς. Ψάχνοντας πρὸ ὀλίγου στὴν μετάφραση μου τὸ ἑρμήνευσε ὡς ἀντιτρυγία ὀδόντων. Ψάχνοντας σὲ ἄρθρα, διαπίστωσα ὅτι εἶναι αὐτὸ ποὺ λέμε μαύρισμα τῶν ὄδοντων ἀπὸ κάπνισμα, φαγητά, ὕδατα. Ἡ λέξη δαναὸς σημαίνει μαῦρος, μαυρουδερός, μελαχροινός, μούζουρος [ὅπως ἡ μούτζα χρῶμα], σκουρόχρωμος ὅπως εἴπαμε ἀνωτέρω συνδέοντας τὴν λέξη Δάρδανος μὲ τὸ δέρω, δάρα [Δοριεὺς] μὲ τὸ δανός [ἐξοῦ & φυλὴ Δάν, Δανία ἤτοι μελαχροινοὶ Σκανδυναυοὶ σημαίνει οὐσιαστικὰ & ὄντως οἱ πλεῖστοι γνήσιοι εἶναι μαυρομάλληδες & καστανομάλληδες]. Εἰς τὸν δὲ Τάρταρον βασιλεύει τὸ σκότος, τὸ ἔρεβος, ἡ ἀφωτεία, ὁ ὄρφνος, ἡ πίσσα κάσσα κατρὰ ἐκ τῆς ὁποίας λέξης προέρχεται ἡ Ἰταλικὴ τάρταρο & ἀντιτάρταρο. Ἀλλὰ καὶ οἱ λέξεις τάρτα, τατὰρ ἔχουν σχέση, ἐνῶ οἱ Τατάροι ἢ Ταρτάροι μελαχροινοὶ Ἕλληνες ὅπως οἱ Ἰνδοί, παραθέτω 2 φωτογραφίες & 1 ἄρθρον μὲ τοὺς τάρταρους τῶν ὀδόντων, κάνετε τὴν ἔρευνα σᾶς ἐὰν θέλετε κατὰ πόσον ἰσχύει.

https://www.colgate.com.br/oral-health/adult-oral-care/black-tartar-on-teeth

Διότι κάθε λέξη ὁδηγεῖ ἀποκκαλυπτικὰ στὴν ἄλλη μὲ ἴχνη & ἰχνηλάτευση ἔκτοτε!….. Τὰδ’ ἔφη Φιλοσοφικὴ Γλωσσολογία…..

Φυλάξετε τὸ ἄρθρὸν σὲ πλαστικοποίηση καθότι ὁ τρόπος ἔρευνας του μπορεῖ ἔἰς τὸ μέλλον ἂἰφνδίως & ἀπρόσμενα νὰ χρειαστεῖ…..

Παναγιώτης Δίας

Παρακάτω παραθέτουμε τὸ ἄρθρον ἀνακοίνωσης.

Αρχαιολόγοι στο Κόσοβο: Βρήκαμε στοιχεία ότι ο Βυζαντινός αυτοκράτορας Ιουστινιανός ήταν Δαρδανικής καταγωγής

Μια μικτή ομάδα διεθνών και τοπικών ειδικών στο Κοσσυφοπέδιο με επικεφαλής τον καθηγητή Christophe J. Goddard υποστηρίζει ότι ανακάλυψε μια μνημειακή επιγραφή ιστορικής σημασίας, αφιερωμένη στον Βυζαντινό Αυτοκράτορα Ιουστινιανό, στον αρχαιολογικό χώρο της Ulpiana κατά τη διάρκεια ανασκαφών.

Αυτή η επιγραφή αφιέρωση από τον αυτοκράτορα Ιουστινιανό (527-565 μ.Χ.) και τη σύζυγό του Θεοδώρα, «Urbem Dardania», που σημαίνει «πόλη στη Δαρδανία», είναι μια από τις ελάχιστες λατινικές αφιερώσεις του αυτοκρατορικού ζεύγους στον ύστερο ρωμαϊκό κόσμο.

Παρά το γεγονός ότι είναι μια σχετικά νέα χώρα, η επικράτεια του Κοσσυφοπεδίου έχει πλούσια ιστορία. Στη ρωμαϊκή εποχή, η Ulpiana χρησίμευε ως πολιτικός, νομισματικός και πολιτιστικός κόμβος της χώρας. Βρίσκεται περίπου έντεκα χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Πρίστινα, η Ulpiana είναι ένας ρωμαϊκός-προβυζαντινός οικισμός.

Η Ulpiana είναι ρωμαιοϊλλυρική πόλη. Οι αρχαιολογικές ανασκαφές πραγματοποιούνται εκεί από το 1954. Ίχνη προ-ρωμαϊκής ζωής ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια αρχαιολογικών ανασκαφών από το 2009 έως το 2011. Η Ulpiana ήταν σημαντικό μέρος για το Βασίλειο των Δαρδάνων. Κατοικήθηκε από Δάρδα και Ιλλυριούς κατά την Κλασική περίοδο.

Η αποκάλυψη αυτού του μωσαϊκού, καθώς και η ανακάλυψη μιας επιβλητικής επισκοπικής βασιλικής το 2022, είναι τα συγκεκριμένα αποτελέσματα ενός χρηματοδοτούμενου από την ΕΕ έργου με τίτλο «Η Ευρωπαϊκή Αρχαιολογική Αποστολή στο Κοσσυφοπέδιο*, που αναμένεται να ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο του 2024.

Η επιγραφή του αυτοκράτορα Ιουστινιανού θεωρείται η πιο σημαντική ανακάλυψη στην αρχαιολογία του Κοσσυφοπεδίου.

Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, αυτό παρέχει στοιχεία για τη Δαρδανική καταγωγή του μεγάλου βυζαντινού αυτοκράτορα. Ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός (527-565) γεννήθηκε στο Ταυρέσιο, που πιστεύεται ότι βρίσκεται κοντά στα σημερινά Σκόπια.

Ο Arben Hajdari, καθηγητής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πρίστινα, δήλωσε στο BIRN ότι αυτή η επιγραφή έχει τεράστιο ιστορικό βάρος, αντιπροσωπεύοντας τα πιο σημαντικά ευρήματα που έγιναν ποτέ στην αρχαιολογία του Κοσσυφοπεδίου.

Ο Χατζντάρι τόνισε ότι κρίσιμο στοιχείο της επιγραφής είναι η αναφορά της πόλης της Δαρδανίας, υποδεικνύοντας ότι ο λαός των Δαρδανών δεν ρωμαϊκοποιήθηκε και δεν έχασε την ταυτότητά του.

«Αυτό είναι πολύ σημαντικό, δεδομένου του γεγονότος ότι η αρχαιολογική βιβλιογραφία έχει επενδύσει πολλά, με πολλά άρθρα και μελέτες που επιχειρούν να υποστηρίξουν ότι οι Δάρδανοι είχαν χάσει την ταυτότητά τους, είχαν εκρωμαιστεί και εξαφανιστεί κατά τον Μεσαίωνα. Αυτή η ανακάλυψη έχει μεγάλη σημασία από αυτή την άποψη», εξήγησε.

https://hellas-now.com/archaiologoi-kosovo-vrikame-stoicheia-oti-o-vyzantinos-aytokratoras/embed/#?secret=PFmLbmyjDn#?secret=WYrf30748p

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *